mathiasjonsson

Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Kristoffer Ekströms väg tillbaka, del 2

Av Mathias Jönsson - 15 januari 2009 22:26

Det har nu gått 43 dagar sedan den 3:e december då oturen var framme och grinade Kristoffer Ekström i ansiktet!


Här följer nu Kristoffers tankar i hans väg tillbaka till fotbollen i en andra del:


Sist jag gästbloggade här så skrev jag att jag precis kastat kryckorna. Nu har det gått en månad sen dess och även om det kändes som att man stod still i början så är det tvärtom nu!


Jag känner mig i princip bättre och bättre för varje dag som går. Jag tränare rehab tre dagar i veckan på Lyftet i Trelleborg och övriga dagar hemma. Man kan säga att jag ökar belastningen i stort sett varje vecka som går.


Min sjukgymnast Jonas är verkligen suverän. Man förstår direkt att killen vet vad han snackar om. Vi skyndar långsamt och målet är ju givetvis att bli starkare i knät än vad jag någonsin varit. Den ända chansen att man ska kunna komma tillbaka till jobb och fotbollen är just att bli så stark i knät så att det kompenserar den del i mitt knä som aldrig kommer bli återställt.


Aldrig återställt??? Ja det låter kanske fruktansvärt, det tyckte jag också när min läkare Fredrik Nyqvist sa det till mig i tisdags. Faktum är att jag faktiskt inte kommer att bli helt återställd på grund av att den ena glidytan av brosk som man har i knät har förstörts och kan ej bli återställt.


Aldrig återställd betyder dock att det inte är kört, det är givetvis från fall till fall. Men man kan minimera risken genom bra träning.


Vi vet ju alla att det kan vara fruktansvärt stor skillnad på läkare och läkare. Det märkte jag i tisdags under mitt besök hos Fredrik Nyqvist. Jag hade själv aldrig träffat Fredrik innan men hade hört mycket gott om honom. Det jag hört stämde verkligen! Han var en sådan läkare som man i princip inte behövde ställa någon fråga till för han tog upp allt väsentligt på egen hand och förklarade på ett sett så man förstår.


En sak som inte skiljde Fredrik åt från andra läkare var hans inställning till fotboll! När jag ställde frågan om fortsatt fotbollsspelande så fick jag snabbt svaret:


"-Lever Du på fotbollen?"


När jag berättade att jag inte gjorde det så sa han:


"-Ja, då ska Du givetvis sluta med fotbollen direkt!"


Lite förvånad över hans uttalande så förklarade jag att jag tycker säkert fotboll är lika roligt som Henrik Larsson även om han lever på det och inte jag.


Då sa Fredrik:


"-Ja men fotboll är i mina ögon ingen sport. Men jaja, se till att träna ditt ben så starkt som möjligt innan du provar spela igen!"


Och med de orden gick jag ifrån ortopeden på MAS med lite blandade känslor.


En sak är säker och det är att jag ska göra allt för att kunna spela fotboll snabbt som möjligt igen. När det sen blir vet jag inte i dagsläget. Men som sagt, träningen flyter på bra så jag ser ljust på det hela...


Kristoffer "Ekan" Ekström

 
 
Ingen bild

Manne

16 januari 2009 08:54

Kämpa på ekan,så dunkar du in 20 nya i 5an

 
Ingen bild

Nilsen

16 januari 2009 15:54

Undrar mest hur fan det huvet gick igenom tröjan?

 
Småbloggskommentatorn

Småbloggskommentatorn

16 januari 2009 22:13

Jag har nu kommenterat din blogg! Läs vad jag skrivit på www.metrobloggen.se/bloggk

Hälsningar,
Småbloggskommentatorn

http://www.metrobloggen.se/bloggk

 
Ingen bild

Undrar

18 januari 2009 01:35

IFK Trelleborg (spelar i division 3 Södra Götaland)
IFK Trelleborg har allt som oftast problem internt bland spelare och ledare. Jag tror de blir 6-7 som bäst.

Ha ha, grabben lugna dig du vet inte vad du snackar om. Du borde bli expertkommentator på nån stor tv-kanal. Ni börjar snart om i sexan igen med ert kära köpe-torp. För där om nånstans finns det väl interna problem!! Så se om ditt eget hus först!

 
Ingen bild

Jaha

18 januari 2009 01:44

Ordna upp i er egen klubb innan du börjar hacka på andra. Vad jag vet så har det varit mer turbulens i torp än i IFK. Man va fan vet du!!

 
Ingen bild

Torpare

19 januari 2009 19:21

Undrar: Snacka om köpe-torp!!! Va fan är IFK Trelleborg då? De har försökt dammsuga hela söderslätt på småklubbsspelare under många års tid! Och vilka löner sen? Åhus och Nordbladh har legat på +70000 enligt säkra källor... I Torp finns inga interna problem. VEt inte vad det skulle va i så fall? Att kaffet inte är klart innan träningen kanske?

 
Ingen bild

Torpare2

19 januari 2009 21:09

Till torpare bla. Du kan inte vet några interna problem men jag har fått reda på en hel del så där finns faktiskt interna problem i torp också. Behöver inte säga fall dem är stora eller små men det finns.. Men sen tycker jag det hör till :-) Tror inte där e någon felfri klubb

 
Ingen bild

34

20 januari 2009 09:29

Vadå kaffet inte klart innan träningen. Vem fan skrev det. Här kommer jag till träningen långt innan alla andra och sätter på kaffet och så skall man få ett sånt påhopp.
Överväger att sluta, dra in sponsring och flytta från byn. Var där inga problem innan så skall det bli det nu.
Tvätten kan ni sköta själv i fortsättningen, jag hade planerat att ni skulle få varm choklad och saft till träningsmatcherna, haha,glöm det, ni kan dricka från nån vattenpöl på grusplanen.

Nä, skämt åsido. Vad det skulle vara för stora problem som finns i Torp skulle vara intressant att få reda på.
Bra tränare, bra A-trupp, bra på ungdomssidan, bra ledare och en fantastisk materialare, så shot man, ta bladet från munnen och berätta. Isinuationer säger mer om den som yttrar dem än vad som är verkligt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mathias Jönsson - 1 februari 2010 08:00

Min blogg Lagledarens Funderingar byter skepnad och övergår nu till Två Gröna Hjärtan som du finner här: http://www.mathiasbloggar.com/   Därmed kommer denna sidan att upphöra inom kort och jag hoppas att Ni hittar till den andra bloggen nämnd ov...

Av Mathias Jönsson - 28 januari 2010 23:45

Efter gårdagens poängtapp för Arsenal borta mot Aston Villa (0-0) så drygade Chelsea ut sin ledning av Premier League. Med en match mindre spelad än Manchester United och Arsenal så leder man med en poäng före United och två poäng före Arsenal.   ...

Av Mathias Jönsson - 27 januari 2010 12:15

Efter söndagens exit från FA-cupen i fjärde omgången där Arsenal förlorade borta mot ett hungrigare Stoke med 3-1 är det ikväll dags för en ny Premier League batalj, den här gången borta mot Aston Villa. Låt oss hoppas att Arsene Wenger pånytt gör ni...

Av Mathias Jönsson - 21 januari 2010 17:30

Arsenal tog igår en superviktig seger då man vände 0-2 underläge hemma mot Bolton till seger med 4-2. Stor segerorganisatör var som vanligt lagkaptenen Cesc Fabregas som igår gjorde sitt 11 seriemål för säsongen. Imponerande resultat för en mittfälta...

Av Mathias Jönsson - 20 januari 2010 09:30

Igår var det dags för årets tredje träningspass för Benny Mårtenssons manskap.   Det var full fart från början och spelarna ska vara mycket nöjda med ett bra genomfört pass. 18 spelare deltog igår och de nya killarna från Lilla Beddinge  ramlar i...

Presentation

Omröstning

Vem vinner division 5 Södra 2010?
 ÖT-Smygehuk FF
 Anderslövs BoIK
 Blentarps BK
 Bosniska FK Behar
 Hammenhögs IF
 IFK Simrishamn
 IFK Ystad FK
 Kiviks AIF
 Liga 06 IF
 Sjöbo IF
 Skivarps GoIF
 Sövestads IF

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mathias Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards