mathiasjonsson

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Mathias Jönsson - 23 mars 2009 22:31

"Vem har sagt att lagledare är ett lätt jobb?"


Jag har varit lagledare för Östra Torps GIFs A-lag sedan hösten 2001 och jag trivs förträffligt med det. Under alla dessa åren har jag alltid agerat ensam som lagledare och det är väl inget konstigt i det?


Som lagledare ska man bland annat:

  • Föra närvarostatistik för träning och match.
  • Meddela samtliga spelare tid för samling.
  • Hälsa domare och motståndare välkomna om det är Östra Torp som är hemmalag förstås.
  • Fylla i en matchrapport med tröjnummer, namn och personnummer.
  • Man ska hålla koll på varningar och målskyttar under matchens gång.
  • Man ska vara föreningens ansikte utåt gentemot lokalpressen.
  • Man ska svara på diverse telefonsamtal från övriga tidningar i skåneland.
  • För min del gäller även att uppdatera vår hemsida.

Ovan nämnda är bara några av de saker som en lagledare gör...


Jag surfade runt lite bland seriekonkurrenternas hemsidor och fastnade för Gärsnäs AIS.


På Gärsnäs sida har man lagt upp "Vi som kommer att leda Seniortruppen Herrar 2009".

Och följande leder Gärsnäs 2009:


  • Jan-Åke Modig - Tränare
  • Bertil Mårtensson - Lagledare
  • Bosse Gustafsson - Lagledare
  • Fredrik Persson - Lagledare
  • Christian Malmqvist - Lagledare
  • Rickard Norrman - Lagledare
  • Mats Nilsson - Målvaktstränare
  • Mikael Rickard - Fotbollssektion

Gärsnäs har alltså 5 lagledare till seniorlaget...


I Östra Torp har vi "bara" en (1) lagledare!


Gör jag 5 mans jobb då?


Forza Torp

Presentation

Omröstning

Vem vinner division 5 Södra 2010?
 ÖT-Smygehuk FF
 Anderslövs BoIK
 Blentarps BK
 Bosniska FK Behar
 Hammenhögs IF
 IFK Simrishamn
 IFK Ystad FK
 Kiviks AIF
 Liga 06 IF
 Sjöbo IF
 Skivarps GoIF
 Sövestads IF

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mathias Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards